lördag 28 januari 2012

Instickad headset sladd

Det färdiga resultatet. Jag fick ett nytt headset i julklapp och jag har dragit mig i det längsta för att börja sticka in det. Det gamla stickade jag i grönt och nu blev det rött så det matchar hörlurarna. Jag har velat ha ett sånt här för jag gillar inte de som man stoppar in i öronen. Jag går mycket och till och från jobbet när jag åker buss så lyssnar jag på musik eller en bok så jag behöver verkligen ett headset. Är du intresserad av att sticka in ditt headset så ska jag försöka förklara under de nedre bilderna.

Här börjar det mödosamma arbetet med att sticka in headset sladden. Just det här tycket jag är tråkigt att sticka. Det tar sån tid men det blir ju så fint. Så här gör jag: Lägg upp fyra maskor, jag använder två strumpstickor. Håll sticken framför headset sladden. Ta då garnet och för det bakom sladden och runt, alltså från vänster till höger bakifrån jobbet. Då stickar du de fyra maskorna du har på nålen, sedan för du tråden igen från vänster sida till höger bakom headset sladden, och stickar de fyra maskorna igen. Tänk på att dra lite i tråden innan du stickar de fyra maskorna så det blir lite fastare. Sedan är det bara att sticka på. Hoppas att det finns nån som förstod det där. Lycka till!

5 kommentarer:

  1. Vilken rolig idé. Den ska jag prova.
    http://ulrikashem.bloggo.nu

    SvaraRadera
  2. Hur gör du där sladden delar sig? Stickar man in en sladd i taget och syr ihop hålet, eller.....?

    SvaraRadera
  3. Nu har jag stickat in min sladd efter din beskrivning, blev jättefint!

    SvaraRadera
  4. Brukar försöka göra en knut där den delar sig. Vad kul att du gjort en :D

    SvaraRadera