fredag 23 mars 2012

Haruni sjal

Hur kan det vara så kul att sticka sjalar, kan inte fatta det. Men det är det roligaste att sticka tycker jag. Nu när jag misslyckades med min Shetland Triangle sjal så tog jag mig an Harunin och nu är det inte så mycket kvar på den. Så fort den är klar så börjar jag med Shetland sjalen igen. Jag har lånat boken Wrap Style på Biblioteket och när jag kollade på mönstret igen så inser jag vad jag gjort för fel, tror jag i alla fall. Jag hade satt åtta stickmarkörer istället för fyra som det ska vara. Det partiet som ska upprepas blev helt fel för mig pga stickmarkörerna. Ja, hur som helst snart så får jag veta om jag fattat rätt nu!


Haruni (finns även svenskt mönster)
Wrap Style på Adlibris

6 kommentarer:

  1. Ja, sjalstickning är bara så beroendefram-kallande. Ska bli kul och se din Haruni färdig.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, beroendeframkallande är rätta ordet :)

    SvaraRadera
  3. Snyggt, tycker också att sjalstickning är himla kul, tyvärr använder jag inte så mycket sjalar att jag får begränsa mina sjalstickningar. Tur att folk fyller år så man kan sticka sjalar och ge bort... / Catti

    SvaraRadera
  4. Hej! Hur snygg sjal som helst! Jag hittar inte mönstret på svenska. Flaggan är inte klickbar. Tyska och italienska finns klickbara i texten men inget på svenska. Har du det på svenska?
    /Helen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, ursäkta mitt sena svar. Jag har den på svenska. Eftersom det är ett gratismönster så kan jag skicka en kopia till dig. Maila din adress till marlid@live.se så skickar jag en kopia till dig 🤗

      Radera
  5. Hej. Kolla på nätet Ang haruni sjal .. tänkte höra om du har någon svensk översättning. Här försökt ett par gånger nu med den engelska men misslyckats..

    SvaraRadera